Zhik 29er World Championships 2021 in Valencia, Spanje

Dit evenement hadden we wederom niet veel verwachtingen. We waren nog nieuw in het veld, en we hadden nog nooit een WK in de 29er gevaren. Maar toen we de week begonnen met een 8e plek werden de ambities bijgesteld.

Na 3 dagen racen stonden we op plek 109, wat ons als eerste indeelde in de emerald fleet. Dit was even een tegenslag, want we vielen net achter de helft van de vloot. Maar na drie dagen voorin de emerald fleet te hebben gevaren eindigden we dit WK op de 113e plek. Ook waren wij het eerste Nederlandse meisjesteam.

United4 Workum 2021, Nederland

De United4 in Workum kwam slechts vier dagen na het WK. We waren tevreden met ons resultaat in Valencia, en benieuwd hoe het zou zijn om weer met onze Nederlandse teamgenoten te varen. Dit evenement bestond uit twee dagen zeilen.

Na de eerste dag stonden we 3e. We voeren constant en dat gaf vertrouwen voor de volgende dag. We eindigden uiteindelijk op de 2e plaats, als eerste Nederlandse team.

Dutch Youth Regatta 2022 in Workum, Nederland

Hét selectie evenement voor de Youth World Sailing Championships in de 29er! Het doel was om te eindigen als beste Nederlandse meisjesteam, en ons zo te plaatsen voor het JWK. En we did it!

Het waren vier hele pittige dagen met veel wind en hoge golven, lager wal een lastig wegvaren vanaf het strand. We hebben door dit alles 3 van de 4 dagen kunnen racen, en in totaal slechts 7 wedstrijden kunnen varen. Door de pittige omstandigheden en veel pech ging het niet helemaal zoals we gehoopt hadden, maar we hebben alles gegeven en we hebben ons geplaatst! Voor meer informatie over de selectie en hoe we het hebben ervaren, klik hier.

Allianz Youth Sailing World Championships 2022 in Scheveningen, Nederland

Op het Jeugd WK waar we het seizoen naar toe hebben gewerkt voeren we tegen de beste zeilers van de wereld, en het was een super gave ervaring. Het hele evenement was anders dan we gewend waren; we kregen een nieuwe boot toegewezen, alle zeilers en coaches sliepen samen in een Sailors Village, en op de haven was een Sailors Home gebouwd waar we konden eten en chillen.

De hele week stond er weinig tot geen wind, en dit was voor ons niet makkelijk in een veld met lichte meidenteams. Maar omdat we een goede voorbereiding hadden en veel wisten van de lokale omstandigheden zijn we geëindigd als 12e van de wereld.

United4 Workum 2022, Nederland

Na een drukke zomer in het buiteland komen we terug in Nederland, en nemen we het op tegen onze Nederlandse teamgenoten. Het waren leuke races met best wel wat wind op zaterdag. Na de eerste dag staan we op plek 5.

Zondag was er een stuk minder en instabiele wind, maar we slagen erin om toch goed mee te komen. We eindigen het weekend op plaats 3.

United4 Medemblik 2022, Nederland

We besluiten het seizoen eens goed af te sluiten op de United4 in Medemblik. Zaterdag staat er harde wind en we hebben leuke battles met andere boten. Het was technisch moeilijk varen door de hoge golven en harde vlagen, en fysiek zwaar om vijf races achter elkaar te varen. We staan na de eerste dag op plek 2, en we hebben een gelijk aantal punten met de nummer 1.

Zondag begon tegenovergesteld van zaterdag. We moesten eerst wachten op wind, en pas in de middag kwam er een bui over en konden we gaan racen. Het was een hele wisselende dag met instabiele wind, vlagen en draaiingen. Maar we slagen erin een constante reeks neer te zetten en eindigen met afstand op plek 1!

United4 Medemblik 2023, Nederland

Onze eerste wedstrijd samen in de 49erFX beginnen we met een knaller. We gaan als eerste rond de bovenboei tijdens de eerste race. We eindigen als derde door wat slordigheidsfoutjes, maar we staan gelijk op scherp! We maken dit weekend kans op de winst. We hebben veel verschillende omstandigheden gezien; wind, regen, zon en zelfs hagel. Uiteindelijk verliezen we het op 1 punt na van een Engels team. Maar we zijn blij met dit goede begin van het seizoen!