MedSailing EuroCup #1 in El Balis

Gepubliceerd op 23 februari 2022 om 21:32

Afgelopen week zijn we naar Spanje gevlogen voor onze eerste internationale wedstrijden van het jaar; de EuroCup in El Balis. Het was een bliksem-bezoekje, en dit is wat we hebben gedaan!

Woensdag 16 februari

Eind van de middag vertrokken we, op weg naar Barcelona. Vanuit Barcelona reden we met een busje naar ons hotel in de buurt van de haven. Laat in de avond gingen we nog even langs de haven om de boten alvast af te laden van de trailers.

Donderdag 17 februari

Het was tijd voor de eerste races! We waren vroeg op de haven om de boot op te tuigen. Er was niet veel wind, maar na de eerste wedstrijd kwam de zeewind goed door en hebben we nog 2 lekkere wedstrijden kunnen varen. De focus lag vandaag voor ons op de start.

Vrijdag 18 februari

De dag begon rustig. Maar gedurende de eerste wedstrijd nam de wind flink toe en werden de golven steeds hoger. Als licht team was het de laatste 2 wedstrijden overleven op het water... Door de harde wind en grote druk in de fok is de rails helaas stuk gegaan. Het was dus nog even spannend of we de volgende dag wel konden racen.

Zaterdag 19 februari

Gelukkig hebben we na veel geprobeerd te hebben onze fokkenrails kunnen maken! We konden het water op, maar het was een buiige dag. De wind draaide veel en we hebben 2 wedstrijden kunnen varen.

Zondag 20 februari

De laatste dag was helaas een dag zonder wind, en er zijn geen wedstrijden meer gevaren. De wedstrijdleiding heeft ons wel tot laat nog geprobeerd te starten, en we zijn in de middag begonnen met de boten aftuigen en opladen. Met een klein beetje haast hebben we onze vlucht naar Amsterdam gered.

We sluiten deze EuroCup af met een gemixt gevoel, want we hebben niet helemaal gevaren zoals we hadden gehoopt. Maar we hebben super veel geleerd en gaan aanstaande weken focussen op kracht- en conditietraining in Nederland. Terwijl onze boot alweer op transport zit naar Hyeres, klaar voor EuroCup nummer 2 in maart!

We willen Zhik bedanken voor het faciliteren van onze nieuwe zeilkleding, onze coaches Mark en Marieke, en de organisatie voor het mogelijk maken van het evenement. En niet te vergeten natuurlijk onze donateurs voor het financieren van deze eerste wedstrijden in het buitenland!